Stichting Nautin
Het gebeurt niet vaak dat ik een nieuwe opdracht via mijn website binnen krijg zonder dat er al een connectie is met de opdrachtgever of via iemand uit mijn netwerk. Ik was blij verrast toen er ineens een mailtje bij me binnenrolde van Stichting Nautin
Website wensen
Stichting Nautin, die bestaat uit bootjesmensen, ontwikkelde eigenhandig hun website met handige informatie en Tools die onontbeerlijk zijn bij het maken van een behouden vaartocht. In de loop der jaren dijde de website enorm uit met nog meer moois. Maar bezoekers konden niet goed vinden waar ze voor kwamen.
Het werd hoog tijd om de indeling van de website weer eens onder de loep te nemen. Ook ging het steeds meer knellen dat de website niet prettig werkt op een mobiele telefoon. In de statistieken zag ik dat de Nautin website vaker vanaf een telefoon dan vanaf een computer wordt bezocht.
Mobile first
Gedurende het hele proces heb ik gewerkt vanuit het principe 'Mobile first'. De grote hoeveelheid informatie is ondergebracht in 4 hoofdrubrieken. Iedere rubriek kreeg een lekkere grote "knop" met een herkenbaar icoon. Op mobieltjes hoef je daardoor niet via het menu of priegelige teksten te navigeren maar vind je je weg via goed klikbare elementen in de content.
Nadat de nieuwe indeling en het interactieontwerp waren goedgekeurd begon ik aan het grafisch ontwerp. In nauwe samenwerking met de bootjesmensen ontstond het nautisch kleurenpalet en kregen de iconen (met behulp van Wouter van der Struys) vorm.
Daarna is mijn ontwerp door mijn collega en WebsiteBaker specialist Ruud Eisinga omgezet in een Nautin template en hebben de bootjesmensen de content verplaatst aan de hand van mijn nieuwe indeling en lay-out.
We hebben deze website vernieuwd direct in de live-site. We werkten dus niet in een kopie ergens op een werklocatie. Een unieke uitdaging die echter vlekkeloos is volbracht.
Bekijk de vernieuwde website: www.nautin.nl