sociale media
In beeld blijven bij je klanten
Sociale media en nieuwsbrieven zijn bij uitstek de kanalen om op een aansprekende manier bij je klanten in beeld te komen en blijven.
Je wilt wel iets met sociale media doen, maar je vindt niet makkelijk je weg in die wereld? Mijn advies: neem die hobbel! Sociale media zijn een te mooie kans voor ondernemers om te laten liggen. Wij helpen je te ontdekken hoe sociale media, net als je website, een plezierig onderdeel worden van jouw onderneming.
Leg jezelf weer 'boven op het stapeltje'
De stap om sociale media voor je onderneming te gebruiken is klein, maar kan juist voor waardevolle nieuwe impulsen zorgen. Het voordeel is dat mogelijke klanten zich (vrijwillig) aan je verbinden: een tweet, een Facebookbericht of een nieuwe film op je Youtubekanaal herinnert hen weer aan je bestaan. Dit werkt echter alleen wanneer je echt iets te melden hebt waar jouw ontvangers belangstelling voor hebben. Om sociale media goed te benutten zet je, net als bij je website, de vragen en interesses van je huidige en toekomstige klanten centraal. En juist dat is al een onderdeel van je ondernemerschap.
Wie is de koning: content of de klant?
Content is king, een uitspraak die je vast bent tegengekomen. Er zijn talloze tweets en verschillende Facebookgroepen over dit onderwerp te vinden, via Google komen met deze zoekwoorden inspirerende artikelen naar boven (zie de links onderaan deze pagina) en op Youtube zijn verscheidene filmpjes te bekijken. Er zit dan ook een stevige kern van waarheid in: wie belangstelling heeft voor de inhoud, neemt de moeite en de tijd om die tot zich te nemen. En wie is er dan koning: de klant die besluit de inhoud te lezen, of de content die de klant uitnodigt?
Een nieuwsbrief versturen, ja of nee?
Veel ontvangers lezen de nieuwsbrieven die ze in hun mailbox krijgen nauwelijks en willen er daarom ook zelf geen versturen. Maar: sommige nieuwsbrieven hebben wel effect! Waar zit 'm dat nou in? En hoe bouw je een waardevol adressenbestand op? Wat zijn de wettelijke bepalingen rond het versturen van nieuwsbrieven? Hoe zorg je ervoor dat een mooie opmaak overeind blijft in al die verschillende mailprogramma's? Met al deze vragen kun je bij ons terecht. Samen met jou ontwikkelen we een format voor een aansprekende nieuwsbrief, wij werken dat uit in een tool die speciaal ontwikkeld is om nieuwsbrieven te versturen: MailChimp, YourMailingListProvider of een module speciaal ontwikkeld voor het cms waarmee je werkt. Deze tools automatiseren aan- en afmelden voor de nieuwsbrief en geven met uitgebreide statistieken zicht op hoe goed je berichten gelezen worden.
Leesvoer
Uiteraard kun je bij ons terecht om met ons een sociale media- of nieuwsbrieftraject te ontwikkelen. Wil je je liever eerst zelf in het onderwerp verdiepen? Dan zijn onderstaande artikelen nuttig.
Artikel van Frankwatching
Content is geen king en je klant ook niet
IDIO - een bedrijf dat een blog schrijft over Content intelligence en marketing
If content is king then that king is dead
Jeff Bullas
(one of the top global influencers, consultants and strategists on social media marketing)
Social media marketing as an integrated strategy (let op: je moet wel van alles weg klikken voordat je dit artikel kunt lezen :-/)
en: Content is King… Not Social Media