Wensen:
Wij willen een website die het salesteam ondersteunt bij het verkopen van één van onze diensten: Migreren naar de cloud. De website moet worden uitgerust met een gratis Feedback Tool waarmee potentiële klanten een eerste advies krijgen zonder dat ze hun contactgegevens via de website hoeven achter te laten.

De commerciële insteek van dit project sprak mij enorm aan, vanwege de afwisseling met mijn veelal niet commerciële (informatieve) projecten. Daarnaast heeft de opdrachtgever, VBVB ict, al veel ervaring in het begeleiden van organisaties naar het werken in de Cloud. Ze weten dus precies hoe hun doelgroep er uit ziet en welke zorgen hun potientiële klanten hebben ten aanzien van het Migratie proces.

Rollen en motieven

De mensen die het proces van Migratie in gang zetten, en zich dus op dit proces oriënteren, zijn ruwweg te verdelen in vier groepen. Voor iedere groep kozen we een Persona. De informatie op de website is op deze vier Persona's toegespitst. Een Directeur / CEO heeft nou eenmaal behoefte aan andere informatie dan een ICT Coördinator. Daarnaast lopen de motieven om in de cloud te gaan werken per organisatie behoorlijk uiteen. Daarom koos ik er voor om op de homepage de 'Persona's' en motieven helder te presenteren zodat potentiële klanten op een vanzelfsprekende manier bij de informatie terecht komen die aansluit bij hun specifieke vragen en insteek.

Gratis Feedback Tool

Na het beantwoorden van vier eenvoudige vragen krijgt de websitebezoeker een eerste advies dat goed aansluit bij de wensen en de uitgangspositie van de organisatie. Via een live Chat kan de bezoeker direct meer toelichting op de feedback vragen wanneer daar behoefte aan is. Men kan het gratis - en geheel op maat verkregen - advies opslaan, downloaden als pdf bestand of versturen per mail.
Ik ben er trots op dat wij deze interactieve Feedback Tool op een slimme manier, zonder extra programmeer werk, voor een scherpe prijs binnen WordPress hebben gerealiseerd.

Beeldstrategie

De website moet niet alleen informatief en gebruiksvriendelijk zijn, hij moet ook laten zien dat het Migratie proces geen grote hobbel voor een organisatie hoeft te zijn. Op het door mij gekozen beeldmateriaal zie je daarom geen techniek. Het beeldmateriaal is gekozen op het "bemoedigen" van de doelgroep. Het klinkt misschien plat maar de afbeeldingen met vrolijke mensen op achtergronden met vrolijke kleuren werken aanstekelijk en roepen het gevoel op dat het aangaan van dit proces de moeite waard is en een goed gevoel zal opleveren. Zeker wanneer je het proces ingaat met VBVB.

Promotie video

Als kers op de taart heb ik voor deze website een eenvoudige promotie video gemaakt, in stijl van de website. In deze video zie je in 1 minuut en 14 seconden wat de voordelen zijn van werken in de Cloud en wordt de gratis Feedback Tool onder de aandacht gebracht. De video is gemaakt om in te zetten op social media om op die manier de website met de Feedback Tool onder de aandacht te brengen van organisaties die overwegen om in de Cloud te gaan werken. Maar de video doet het natuurlijk ook goed IN de website.

Bekijk het resultaat

Ik heb meegedacht over een goed te onthouden domeinnaam die mensen uit het salesteam kunnen noemen en die gemakkelijk zonder fouten en vragen is in te typen...
www.ganumetonsdecloudin.nl