Wensen opdrachtgever Ode Uitvaartbegeleiding:

  • Een websiteontwerp waaruit spreekt dat we niet zomaar een uitvaartbegeleider zijn
  • Waarmee onze expertise en persoonlijke aanpak sprekend in beeld wordt gebracht
  • Met een heldere indeling waardoor de bezoeker gemakkelijk informatie kan vinden
  • Ruimte voor een rubriek Inspiratie
  • We willen de website gemakkelijk zelf kunnen beheren
  • Advies bij goede zoekmachineoptimalisatie

Onderscheidende uitstraling

De Ode - allerlei rouwvervoer is mogelijk

Toen in 1996 Nicole en Walther begonnen met hun bedrijf De Ode Uitvaartbegeleiding waren zij pioniers op het gebied van pesoonlijk vormgegeven begrafenissen en crematies. Inmiddels is er veel veranderd, komen veel klanten zelf met bijzondere wensen en is er beduidend meer concurrentie in de uitvaartwereld. 
Voor De Ode was een nieuwe responsive website, goede zoekmachineoptimalisatie en een onderscheidende uitstraling dan ook heel belangrijk.

Heldere indeling

Iconen die via Salty Stock speciaal zijn ontworpen voor De Ode

Voor het websiteontwerp maakte ik gebruik van de grote hoeveelheid sprekende foto's die er zijn gemaakt tijdens hun werk. Daarnaast stelde ik voor om de informatie op de website in te delen aan de hand van de belangrijkste stappen in een uitvaartproces. In de meeste gevallen word je immers overvallen door het feit dat je een uitvaart moet regelen. Het geeft houvast wanneer de informatie over het proces chronologisch wordt gegeven. Want waar moet je allemaal aan denken?
Om de helderheid te versterken gaf ik alle onderdelen van een uitvaart een icoon. De iconen zijn speciaal voor De Ode ontworpen door Margot Verhoeven / SaltyStock en dragen daardoor in belangrijke mate bij aan het gezicht van De Ode en hun website.

De Ode werkt tegenwoordig met een andere partij aan hun website. Hierdoor zie je grotendeels nog mijn ontwerp maar het is vermengd met elementen van een andere ontwerper.
https://ode-uitvaartbegeleiding.nl