Vanaf 1 juni tot en met 14 augustus 2015 kan iedereen de door hem of haar gewenste domeinnaam die eindigt op .amsterdam aanvragen bij een van de deelnemende registrars. Deze voorrangsperiode zorgt ervoor dat een .amsterdam domeinnaam in het bezit komt van de meest natuurlijke eigenaar. Het maakt daarom in de voorrangsperiode niet uit of een aanvraag al op 2 juni gedaan wordt of pas op 14 augustus. Pas ná 14 augustus zullen alle domeinaanvragen worden bekeken en aan de meest natuurlijke eigenaar worden toegewezen.

Amsterdammers krijgen tot 14 augustus 2015 voorrang

Wanneer je in Amsterdam woonachtig bent, heb je voorrang boven een niet-Amsterdammer op de door jou gewenste domeinnaam.
Vanaf 1 september 13:00 uur zijn .amsterdam domeinen vrij beschikbaar op basis van “wie het eerst komt, wie het eerst maalt”. Er is dan geen speciale voorrang meer voor Amsterdammers.

Betere zoekresultaten met een .amsterdam domein

Men gaat er van uit dat een .amsterdam domein een positieve invloed heeft op de zoekresultaten van een (op Amsterdam georiënteerde) website. Maar de ontwikkeling is nog jong dus ik durf daar op dit moment geen uitspraken over te doen.
Overweeg je de registratie van een .amsterdam domein?
De registratiekosten zijn per domeinnaam €49,- incl btw (per jaar) plus de eenmalige validatiekosten van €30,- incl btw.
Op de website geefmijmaar.amsterdam vind je bondige uitleg, het tijdpad en links naar de verschillende registrars om je domeinnaam te registreren.

Is het vooral een mannending?

punt amsterdam hee pik

In de stad viel me de pittige taal op, die wordt gebruikt in de campagne om de registratie van .amsterdam domeinen onder de aandacht te brengen. Ik ben twee posters tegengekomen die vooral op mannen gericht zijn. Heb jij een poster gezien die met de daarop gebruikte taal vrouwen aanspreekt? Ik ben er benieuwd naar. Je doet me een groot plezier als je een foto van zo’n poster op mijn facebook pagina deelt!

Meer informatie

Website over de .amsterdam extensie
www.geefmijmaar.amsterdam

De voorrangsperiode uitgelegd
http://geefmijmaar.amsterdam/hoe-werkt-het/

Facebook pagina PuntAmsterdam
www.facebook.com/pages/PuntAmsterdam/368247846554119

De campagne is gemaakt door Buutvrij
http://www.buutvrij.amsterdam/

Artikel in de Adformatie over de campagne:
http://www.adformatie.nl/nieuws/buutvrij-maakt-reclame-op-zn-amsterdams?sharehash=u_vP49s93Pd6Va2jGlLSmyxdNv-aqsusAtEaWmv3Dog