Kind kan de was doen

Kunnen bezoekers alles gemakkelijk vinden op jouw website? Wil je eens over de schouder van jouw klanten mee kijken terwijl zij de website bezoeken? Dat kan!

Hoe gebruiksvriendelijker een website is, hoe meer deze oplevert. Er wordt dan ook op grote schaal onderzoek gedaan naar hoe internetgebruikers zich gedragen, wat ze prettig of gemakkelijk vinden op een website en wat niet. Wij volgen de uitkomsten van deze onderzoeken met grote interesse en gebruiken die kennis in het interactie- en websiteontwerp voor onze opdrachtgevers.

Jouw website testen en verbeteren

Tijdens het ontwikkelen van een website staan, als het goed is, het doel en de doelgroep van de website centraal. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit nog geen garantie is voor een gebruiksvriendelijke en succesvolle website. Het hele team dat aan de website heeft gewerkt is ervan overtuigd dat de navigatie duidelijk is, het ontwerp aanspreekt, de toptaken gemakkelijk te voltooien zijn. Maar is dat ook de ervaring van de eindgebruiker van de website? Daar krijg je pas echt goed zicht op als je dit met mensen uit de doelgroep test.
Je kunt ons in de arm nemen om een website op kleine schaal te testen op gebruiksvriendelijkheid. Zo'n test vindt plaats met minimaal 3 tweetallen en kunnen we in één dag uitvoeren. Aan de hand van de uitkomsten stellen we een verbeterplan voor de website op.

Durf jij het aan, een eyetracking-test?

Een eyetracker volgt de oogbewegingen van mensen die met een opdracht over jouw website surfen. Na afloop van het onderzoek is het pad dat de ogen over het beeldscherm hebben afgelegd op het websiteontwerp te zien. Daarmee legt eyetracking feilloos bloot welke websiteonderdelen bezoekers opmerken en welke zij juist niet zien. De inzichten van dit eyetracking-onderzoek verwerken wij in een beter interactie- en grafisch ontwerp. Het resultaat is een gebruiksvriendelijke website die meer rendement oplevert. Voor een eyetracking-test is speciale apparatuur en kennis nodig. Daarom werken wij samen met iemand die deze kennis en apparatuur in huis heeft.

Ook de beheerders van een website worden er blij van

Of je nou Eyetracking bij het testen inzet of niet, een gebruiksvriendelijkheids-test levert altijd meer op dan je denkt. Niet alleen voor de gebruikers van de website maar ook voor de beheerders ervan. Zij krijgen een impuls om efficiënter en met meer plezier de website in te zettten om de doelen van een organisatie te halen.
Bel (06 40134 972) of mail me (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) om de mogelijkheden door te nemen en zicht te krijgen op wat het kost om een website gebruiksvriendelijker te maken.

websiteontwerp

Opvallen in de massa

Ervoor zorgen dat een bezoeker met aandacht de teksten op je website leest, dat je boodschap overkomt en dat die boodschap blijft hangen. Hoe doe je dat?

interactieontwerp

De bezoeker verleiden

Hoe trek je bezoekers aan en verleid je ze om langer te blijven hangen, verder te klikken en tot actie over te gaan?

beeldstrategie

Pak een pakkend beeld

Een website zonder beeldmateriaal, je moet er met een lampje naar zoeken. Waarom kom je zulke websites bijna niet tegen?

gebruiksvriendelijkheid

Kind kan de was doen

Kunnen bezoekers alles gemakkelijk vinden op jouw website? Wil je eens over de schouder van jouw klanten mee kijken terwijl zij de website bezoeken? Dat kan!

sociale media

In beeld blijven bij je klanten

Sociale media en nieuwsbrieven zijn bij uitstek de kanalen om op een aansprekende manier bij je klanten in beeld te komen en blijven.

advies cms-keuze

Is WordPress de beste keuze voor je website?

WordPress is een content management systeem (cms) waarmee je een website zelf kunt updaten. Het is enorm populair, maar is het ook de beste keuze